7 stygn, en bunt värktabletter och antibiotika senare...

Hade ni en trevlig fredagskväll? Fråga mig om jag hade det....
Igår när jag skulle gå hem, klockan var väl sisådär 19.40 och jag skulle sluta 20.00. När jag skulle hjälpa en arbetskollega med att rengöra en skärmaskin, så hände det något som absolut inte ska hända. Mitt finger hamnade med "upp" i den sylvassa maskinen och delade mitt finger i två delar. Det är helt sjukt. Jag störtblödde och blev alldeles yr och några arbetskompisar hjälpte mig. Jenny ringde min mamma och så sjussade Jenny mig och mamma till Enköpings-akutmottagning. Där fick jag lugnande, värktabletter, bedövning och så sydde dem ihop mitt finger så gått som det gick. Sydde även ihop min nagel som var helt i två delar. Tyvärr så hade mitt fingerben snuddads. Nu ska mina stygn få vara på i över 2 veckor.
Usch, jag grät och var livrädd. Jag har aldrig sytt förut. Och 7 (!) stygn på mitt lilla högerpekfinger. Helt absurt..
Har väldigt ont i fingret, men mina tabletter hjälper lite ändå. Läkaren sade det att jag kommer få ett ärr som ingen plastikdoktor kommer att kunna ordna. Men jag är glad att jag inte delade hela mitt finger i tu.


(Mamma har ritat en bild, sådär delat var hela mitt finger...)

:(


Kommentarer
Postat av: daniel

Min stackars lilla angelica. I love you.

2009-11-07 @ 22:37:43


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback