Några av mina favoriter


Det är mer än viktigt att ta hand om sitt yttre! Nu ska jag tipsa om mina bästa tips!

Kropp: Om man bär på en väldigt torr hud, så som jag gör, så är det viktigt att man återfuktar huden. Prisklass är inte det viktigaste, utan hitta en bra lotion som passar just till din hy. Har du "normal" hy? Pröva en hudkräm som är för "normal hy"- Har du torr hy? -pröva en för torr hy. Gäller att hitta en man trivs med. Ha tålamod.

Ansikte: Samma här! Gäller att återfukta huden ofta. När du tillexempel ska lägga en bas av smink så är det viktigt att återfukta huden noga. När du har rengört ansikter på morgonen, "klappa" in en bra ansiktskräm och låt "sjunka" in innan du lägger på smink. Och köp till en ögonkräm då vi under ögat är välidgt känsliga och har en tunnhud och därför kräver extra omvårdnad. Min ögonkräm är ifrån Nivea Aqua sensation och är inte så jättedyr. Jag anävder faktiskt lite olika ansiktskrämer då jag tycker dena ena är bättre än den andra en annan dag. Men a-creme är bra för torr hy!

Doft: När man är lite känslig och allergisk kanske man inte ska spruta på sig en jättestark tantdoft som sprider sig flera kilometer. Och jag som jobbar i en färskvarubutik så tycker jag inte man behöver lukta jättestarkt. Utan en doft ifrån parfymen Clean är riktigt toppen att spraya på sig. Finns i flera olika dofter. Vem vill inte gå runt och lukta nytvättad? Jag luktar nytvättad varje dag på jobbet... Tack vare Clean!

Ansiktstvätt: Nu när vi har sminkat och snyggt så är det även viktigt att ta bort det snyggt också! Att använda tvål är inget jag skulle rekomendera , då huden blir torr och tappar gnistan. Använd sminkbortagning eller någon form av mousse. Det gör att det bibehåller ansiktes naturliga och torkar inte ut. Glöm inte att återfukta efter sminkbortagningen!
Min ansiktsrengörning kommer infrån Lancóme och är i mousseform.

Händer: Det är mer än snyggt att komma med välvårdade händer. Tänk på att använda handcreme när du har nariga händer. Oftast får man nariga händer pga av kylan och att du har haft händerna under vatten väldigt mycket. Införskaffa en budget handkräm och pröva. Finns väldigt bra i budgetform!


Kommentarer
Postat av: sanna ♥

Superbra tips (:

2009-05-15 @ 09:09:51 URL/Bloggadress: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag älskar clean!!

2009-05-15 @ 10:15:31 URL/Bloggadress: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: alex

sthlms enda rookieblogg, den får du inte missa helt enkelt:)

2009-05-15 @ 10:45:14 URL/Bloggadress: http://sthlmsrookie.blogg.se/
Postat av: Minnali

Viktigt viktigt! Men så tråkigt... Duktig du är som orkar med allt det där! Kram

2009-05-15 @ 11:38:14 URL/Bloggadress: http://minnalis.blogg.se/
Postat av: carolineanette

tack för tipsen :)

2009-05-16 @ 17:50:05 URL/Bloggadress: http://carolineanette.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback