Att drivas....

Att drivas i under, att präglas av osanning, att svärma i en glob fullt av frågor. Spelar aldrig roll vad du säger, sanning eller osanning. Att inte kunna är oviktigt. Om du är duktig, skriker du. Är du dålig, viskar du. Det är så många frågor, man ser bara vägen långt fram. Kisar jag, ser jag inget. Tog förgivet att det var för långt. Att blicka bort är som att missa något. Det viktiga och inte det oviktiga.

Vad är kunnigt? Att inte se? Att blicka framåt? Förnöjd som jag var, så oviktigt, så okallt.. ..Någonstans där pressen vänder så står man där. Naken. Kan ingenting. Jag är utan, ingen att stödja sig mot. Vända min själ jämte dig. Lägga den brevs, känna sig trygg. Det kan vara borta. Det vet man inte...för man är född i en okunnig värld.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback