Jag blir tamifan flyförbannad!

Idag var jag och min mamma hos läkaren. En viss obehag flög på mig när vi steg in där på vårdcentralen. Dem ska rädda liv och hjälpa folk att komma på fötter, varför känner man då obehag och det känns svagt värdelöst när man går dit? När man går till ett sjukhus och ska möta den här läkaren som man tror har väldigt mycket kunskap och sedan när man träffar läkaren och han/hon bevisar helt motsattsen, han sitter inprincip och säger saker som man själv redan visste och kan själv. Jag ska inte säga ALLA läkare är så, men väldigt många läkare idag är väldigt inkompetenta. Jag vet att dem inte är omnipotenta (läs;kan utföra allt i hela världen), men jobbar man som läkare på ett VANLIGT sjukhus/vårdcentral ska man väl ta hand om sina patienter och veta en hel del. Att komma till olika läkare som vägrar skriva ut tabletter som man har ätit i flera år och istället ger förslag på att det finns receptfria Ipren på apoteket, vad gör man? Alltså det är inte riktigt klokt att dem sitter med 50.000 i lön och gör inprincip ingenting. En mamma kan komma och ha en sådan värk att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen och betalar 150 spänn för att träffa en läkare, man stiger in och hälsar och berättar sina problem, han avbryter en så man inte hinner berätta klart. Han kan inte hjälpa en, utan han ber denna kvinna med så mycket smärta att återvända hem utan några större insatser. Hon får gå hem med ALL denna HÅRDA smärta till sina barn, utan någon större hjälp och vi står fortfarande stilla och på samma punkt som vi började, medans läkaren precis innan han slutar så river han av papperet som han har antecknat under ert samtal från blocket och slänger i papperskorgen. Han går hem till sina barn med sin lön på 50tusen.

Jag blir äckligt arg så jag brinner. Jag kan också det ni gör, det är sinnessjukt fatalt! Fyfan för läkare säger jag. Jag har så mycket agg mot dem! Jag kan också sätta mig i en läkarstol och säger precis det dem säger, för IDAG lyfter dem inte fingret högt för sina patienter. Och vet ni? Jag hoppas & önskar av HELA mitt hjärta att ni en dag kommer få sitta där många människor med smärta gör idag. Dra åt helvete många av er, dra åt helvete!

Kommentarer
Postat av: Johanna <3

HEJ !



jag har en nystartad blogg som handlar om en

massa saker. allt ifrån mina personliga tankar

till smink och shopping och en massa bilder.



jag kommer även tipsa om saker som alla kan köpa

utan att det kommer kosta en massa pengar.

hoppas du vill titta inom !



kram <3

2009-01-09 @ 00:07:48 URL/Bloggadress: http://jsoul.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej goa du....

Förstår dig mer än väl.

Håller med dig fullständigt.

Hoppas det är bra med er nu ialla fall.

Kramen på er allihopa.

Synne.

2009-01-09 @ 09:30:14 URL/Bloggadress: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Solli

Det finns många duktiga läkare, men dessvärre även en del idioter. Ibland känns det oxå som att jag vet så mkt mer eftersom jag brukar "googla" upp en hel del på nätet. Ipren har jag oxå blivit tipsad om..men jag säger alltid nej (är inget bra för magen....)



Ha en skön helg!

2009-01-10 @ 18:41:42 URL/Bloggadress: http://sollis.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback