Adoption av homosexuella

Såg på nyheterna om såkallade 'regnbågsbarn' dvs, barn till homosexuella. Det var två kvinnor som adopterat. Jag anser att ett barn behöver en faderförebild. Jag, personligen som flicka behöver en moderförebild, min mamma. Jag skulle inte vilja ha två pappor. Jag kan inte säga att jag är emot adoption för homosexuella utan det känns mer "rätt" att ett barn behöver en mamma och en pappa. Naturellt så är vi "vana"-"ska" ha en mamma och pappa. Naturisktsätt så ska det vara en mamma och en pappa som ska ha barn. Inte två mammor eller två pappor. Jag är verkligen inte emot homosexuallit, verkligen inte.

Ett barn som är 1-6 bryr sig inte om han/hon har två mammor, men sen när barnet växer upp och börjar skolan, blir allt mer vuxen, får vänner och umgås med andra barn med två olika föräldrar så tror jag själv att det blir ganska tufft för den. En son vill oftast prata med sin pappa och en dotter vill oftast ha det där speciella  "mamma-snacket". Jag tror det är oerhört viktigt att man har både parter, dvs en mamma och en pappa. Som när ett barn är i en skillsmässakris och pappan tex, bara åker ifrån allt och lämnar mamman med barnen. (Vilket är ganska vanligt) Barnen växer upp och har väldigt svårt att förlåta pappan sedan för att han bara rymde. Det är för att ett barn behöver dessa två. Som sagt, jag är verkligen inte emot det, och om homosexuella vill adoptera barn, så ska dem absolut få det.
Jag tror bara strongt på det jag just skrivit!


Kommentarer
Postat av: Linda

SV: Ja hoppas det. Men det tro jag nog! :)

Det där med att inte ha en mamma och pappa är bara nått man levt sig in i. Det är inte vanligt än och du är en av dom som hindrar att det ska bli acceptabelt. Man behöver ingen "mor" eller "fader" - gestalt. Det är så många barn som behöver bli adopterade men aldrig blir det. Jag tror dom föredrar att bli adopterade av två mammor eller pappor då!

2009-01-07 @ 05:48:49 URL/Bloggadress: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Malin

alltid svårt detdär. Tänk på barnen som sitter och bararbetar hela dagarna, eller har uppsvällda magar för att de är så hungriga. De kanske skulle vara tacksam för två pappor istället för ingen? mycket svår diskussion.. kram på dej

2009-01-07 @ 11:26:37 URL/Bloggadress: http://rullegulle.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag tycker helt tvärt om!! Mavala, stärker din egen nagel och håller längre än de flesta nagellack!

2009-01-07 @ 14:07:01 URL/Bloggadress: http://faaanys.blogg.se/
Postat av: josephine

sv: ja det har dom verkligen :D

2009-01-07 @ 14:08:31 URL/Bloggadress: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag såg cokså det där :)

2009-01-07 @ 14:33:40 URL/Bloggadress: http://mystoryofmylife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker du skriver fantastiskt bra :)

2009-01-07 @ 14:35:21 URL/Bloggadress: http://mystoryofmylife.blogg.se/
Postat av: Nella.

Jag håller inte alls med. Det har gjorts undersökningar som visar att barn till homosexuella inte mår sämre eller blir mer mobbade än andra barn. Barn tycker inte att homo-förhållanden är konstigare än hetro-förhållanden. Det är de vuxna som präntar in i huvudet är det "inte riktigt samma sak" med ett homo- som ett hetero-förhållande. Oavsätt hur många gånger du skriver att du inte har något emot homosexuella så skriver du ju att det är inte riktigt samma sak i och med att du inte tycker att de ska få adoptera och det där med en mamma och en pappa är ju bara bullshit. Människor är inte ett kön, vi är en personlighet. Skulle alla tänka så så skulle utvecklingen gå bakåt!

2009-01-15 @ 04:14:06


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback