På tisdag börjar jag rida!

Imorse ställde jag klockan på 08.00 men gick upp runt 8.30 ca. Jag tog tåget 9.30 till Kallhäll där Steph skulle hämta upp mig och sedan åkte vi till Säbygård. Vi ska börja rida 1 gång varannan vecka, privatlektion. När vi kom dit och såg alla små ponnyer man har ridit när man var mindre gjorde en väldigt nostalgisk.
Så efter besöket och det lilla mötet med stall ägaren, Birger, så åkte vi till HÖÖKS där vi köpte lite hästgodis och två par ridhanskar. Sen åkte vi hem och åt morötter och såg film sen åkte vi tillsammans med min syster till ridshopen här där vi bor och köpte en ny hjälp till mig och knähöga ridstumpor, och ja! Jag beställde ett par nya ridskor också, men dem kommer på måndag, perfekt dagen inför våran första ridlektion på länge! Men det kommer gå bra, jag har ju ridit många många år och haft egna hästar. Men det är ju mer än ett år sen sist jag red, så hoppas jag kommer upp på hästsadeln igen. Jag längtar!

Men nu måste jag kila ner till gymmet då jag ska spinna i 50 min tillsammans med min söta pappa! Vi hörs när jag kommer hem!


Söt den var! Haha

Kommentarer
Postat av: Hanna

hej!! den hästen ser ut som en hästen jag red förut

Brejskar jo.

2010-09-28 @ 11:13:43 URL/Bloggadress: http://NaturensGava.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback