Vänner och "vänner"

Mamma och jag kom in på det här med vänner. Mamma och jag är väldigt, väldigt lika på den fronten. Vi pratade om falska vänner som snackar en mängd skit om varandra och sedan blir dem vänner igen. Jag förstår inte riktigt vitsen med det där. När någon vän har svikit mig rejält och inte nog med det, snackar skit om mig och säger fula saker bakom ryggen så kan verkligen inte jag ta tillbaka en sådan vän. Kan inte skriva "jag älskar dig" till den personen igen och låtssas som om inget har hänt. Men många människor är så, och vi säger att "dem två" är bra vänner och sen så tar en utav dem och snackar skit om den andra med andra människor. Jag menar, hallå? Vem vill ta tillbaka en sån vän och låtssas som om inget har hänt?
Åhnej! Jag tänker ALDRIG ta tillbaka en falsk vän som har visat sitt rätta jag. Sorligt nog är dessa människor som snackar skit riktiga losers. Förstår inte innerbörden att försöka skapa bråk genom skitsnack, utfrysning ochsåvidare.

Jag är noga med att handplocka mina vänner nu för tiden då det finns en hel del skitsnackare. Men jag tänker bara: när en människa gör såhär så är dem fruktansvärt avundsjuka på mig. Haha, sånna människor är så värdelösa och bör skämmas.


Åter till min köttfärssås och mitt vatten i ett vackert vinglas.


 


Kommentarer
Postat av: Synne

Tänk så rätt du har där.

Men ibland kan det vara bra att få reda ut saker och ting med.

Men man kan nog inte lita på en falsk vän.

Hoppas köttfärsåsen blev god.

Ha det gott nu.

kramen Synne.

2008-11-11 @ 07:38:59 URL/Bloggadress: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Evelina

tack för detta blogginlägg, fick mig att inse en sak som får mig att må dåligt just nu. Men som fick mig att inse att det är inget att vara ledsen över.

2008-11-16 @ 18:07:37 URL/Bloggadress: http://evelinaasundstrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback